Hommikusöök kreeklaste moodi

Uskumatu, aga tõsi, üks tore kreeklane suutis teha sellise magustoidu, tänu millele söön ma nüüd jogurtit. Minu puhul on see ülimalt suur saavutus, sest jogurt oleks esimene asi, mida ma mainiksin toitude juures, mida ma EI söö. Tegemist on kreeka jogurti, mee, kreekapähklite imelise kooslusega, mida serveeritakse Kreekas koos puuviljade või müsliga. Nagu ma õigelt kreeklaselt teada sain, pakutakse seda hommikusööki kreeklaste traditsiooni kohaselt äsja abiellunud noorpaarile nende pulmaööle järgnenud hommikul. See pidavat head õnne tooma. Seega loodan, et seda ka igapäevaselt süües saab endale kindlustada kui mitte igavese õnne, armastuse ja palju lapsi, siis vähemalt ühe toreda päeva. Ühe ilusa alguse see hommikusöök päevale igatahes annab!

Igatahes olen end nüüd mõnusalt Londonisse sisse seadnud ja elan hubases majakeses Lääne-Londonis, Kensal Rise'is. Minu aadress on 18 Holland Road, London, NW10 5AU. Nii et kõiksugused toredad kirjad on vägagi teretulnud ja ootan teid kõiki armsaid endale külla!

Korterikaaslasteks on mul vabakutseline filmitegija Rani ja muusikaäris töötav Miles. Väga tihti on aga meiega ka Rani elukaaslane, kellelt selle imehea idee (retseptiks on seda palju nimetada) saingi. Manos on pärit Kreekast ja oskab hinnata head toitu, teeb vahet poest ostetud ja gurmee-oliivõlil ning tellib kohvi ainult kohalikult kohvimeistrilt, sest kodus kohvi tehes ei pidavat see olema pooltki see-sama perfektne kohvi kui Itaalia kohvikust, mis pole meie kodust üldsegi kaugel. Igatahes teab ta, mida tähendab hea ja kvaliteetne toit. 

Selleks tuleb ka selle retsepti puhul rõhutada, et kasutama peab ainult õiget kreeka jogurtit ehk "Total" on see jogurtisort, mille Manos ainukesena on heaks kiitnud. Puuviljaks valisin ma hurmaa, kuna hurmaahooaeg on vähemal Inglismaal juba käes ning hurmaa sobis kreeka jogurti, mee ja pähklitega ideaalselt. Kindlasti ei tohi unustada, et mett tuleb jogurtile peale valada ohtralt. Kui Manos esimest korda magustoitu serveeris, poleks ma eales arvanud, et suudan sellise mee koguse korraga ja toorelt ära süüa, aga kuidagi imeväel tasakaalustavad jogurt ja mesi teineteist nii hästi, et kõik oli perfektses tasakaalus. Eriti tore on selle hommikusöögi puhul see, et siin pole mitte midagi ebatervislikku, kõik kõige paremad ja tervislikumad toiduained koos ilma töötlemata. Seega soovitan seda magusat ampsu ka igal muul ajal kui magusaisu peale tuleb. Minul on igatahes suur jogurtitops juba paari päevaga tühi ja meepurgist tühjeneb mesi samuti ootamatu kiirusega...



Vaja läheb (ühele inimesele):
0,5 hurmaad (viilutatuna) või muud puuvilja
2-3 spl (kuhjaga) kreeka jogurtit (Total)
1 spl mett
Peotäis kreeka pähkleid 

Pane kõik kaussi ja naudi!




Kommentaarid