Vastlakuklid

Olen küll palju küpsetanud, aga pärmitainaga ei ole ma kunagi "sina"-peale saanud. Enne vastlaid õnnestus mul piiluda Snežana Härma kohviku tööruumidesse ja vaadata, kuidas tuhanded vastlakuklid enne vastlapäeva valmivad. Muuhulgas küsisin ka nippe, et kuidas siis üks kodukokk peaks toimima, et tegelikult ka saada valmis mõnusad pehmed kuklikesed, mitte mingisugused pätsikesed nagu nad tavaliselt kipuvad tulema. Minul on enamasti tulnud just need viimased, kõvad ja lamedad pätsikesed. Isegi kui alguses on tainas justkui kerkima hakanud, siis pärast pallikeste veeretamist vajuvad alati lamedaks ära. Kuid tuleb välja, et isegi kui olen enda arvates piinliku täpsusega retsepti järginud, katsetanud veel erinevaid versioone, et mis järjekorras kõike kokku segada, siis tegelikult läks kõik rappa juhisest "sõtku tainast, kuni see käte küljest lahti tuleb". 

Nimelt minu ja usun, et ka paljude teiste mõistus ütleb, et ju siis käte küljest lahti tulemine tähendab  seda, kui kõik enam plögane ei ole ja enam vähem saad tainasegu sõrmede vahelt ära. Ehk teisisõnu maksimaalselt viis minutit sõtkumist. AGA EI! Snežana paljastas tõsiasja, et sõtkuda tuleb vähemalt 24 minutit!!! Miks keegi seda retseptides öelnud ei ole, et "käte küljest lahti tulemine" ei ole sama mis "käte küljest lahti tulemine". Igal juhul õnnestus mul esimest korda saavutada tõeliselt pehmed ja õhulised kuklikesed tänu Snežanale. Kõik nipid, mida teada vaja, on SIIN klipis ka olemas. Päriselt ka, ülimaitsvate vastlakuklite tegemine on siiski võimalik. Minu usk pärmitainasse on taastumas!




Vaja läheb:

460 g jahu
250 ml piima
30 g pärmi
10 g soola
50 g võid
80 g suhkrut
1 tl kardemoni

+

vahukoort ja hapukat pohlamoosi

Sega kõik komponendid kokku. Pole vahet, mis järjekorras või mis temperatuuril komponendid on. Nüüd tuleb segada vähemalt 24 minutit. Mina alustasin köögikombainiga, kuid kui see kuumenes üle, jätkasin käsitsi. Selleks ajaks oli tainapall juba päris soe. Pane see nüüd kaussi, niiske rätiku alla ja sooja kohta kerkima. Kuna tuuletõmbust tainas ei kannata ja liigset kuumust ka mitte, siis mina panin sauna ühe ahjutäie puid ja jätsin taina tunniks ajaks just sinna soojenema.


Edasi vooli 80 g suurused kuklikesed ja pane ahjuplaadile. Pritsi kuklid üle veepritsist tuleva veega ja jäta jällegi vähemalt 40 minutiks kerkima. Enne kerkimisaja lõppu pane ka ahi 190 kraadi juurde sooja.

Minu kuklid kerkisid saunalaval.

Klopi nüüd lahti muna ja sega veega ning pintselda kuklikesed munaseguga üle. Pane plaat ahju ja küpseta 10 minutit kuni kuklid on kuldsed. 



Edasi tuleb juba lõbus osa: lõika sakilise noaga kuklitelt mütsid, uurista natukene saia seest ära, et moosile ruumi teha, täida kuklid hapuka pohlamoosiga, lisa vanilje ja suhkruga vahustatud koor, mütsike peale ja valmis ta ongi! Naudi kohe!









Kommentaarid